Masakan Tengahari Yang Ringkas Dan Sedap Untuk Tetamu Datang Beraya

by - 11:14 PG

Assalamualaikum wbt. Masih dalam mood beraya kan? Biasalah raya kan sebulan. Jangan terkejut pulak bila tiba-tiba ada yang call nak datang beraya. Mommy dah selalu dapat tetamu yang nak datang mengejut. Kadang-kadang tu tak sempat nak sediakan apa-apa pun. Nasib baiklah ketupat dan rendang beku ada lagi. Hidang yang itu sajalah. Yang lain tak sempat. Berbalik pada yang call dulu nak datang, kalau inform awal lagi senang. Hehehe... 

So, nak dijadikan cerita pada hari ahad baru-baru ini, family sebelah suami datang beraya. Adik beradik suami.. So, dalam group whatsapp tanya depa siap-siap nak makan apa.. Depa request nak makan tengahari. Senang cerita... So, tanya suami pula.. Nak masak lauk apa. Suami just cakap teringin nak makan sambal petai daging. Yang lain, pandai-pandailah. Janji masuk dengan sambal petai daging tu. 

Dah cakap pandai-pandai sendiri kan, so menu-menu yang simple sajalah. Senang dan cepat untuk masak. So, dihari kejadian terhidanglah menu tengahari yang simple bersama nasi putih. Menunya adalah seperti di bawah:

Sambal Petai Daging - Resepi di SINI
Sup Suhun Fucuk Sama Petola
Ayam Goreng Berempah - Resepi di SINI
Ikan Goreng
Sambal Belacan Kuinin
Ulam ulaman

Sambal Petai Daging,Sup Suhun Fucuk Sama Petola, Ayam Goreng Berempah,Ikan Goreng,Sambal Belacan Kuinin,Ulam ulaman
Masakan Tengahari Yang Ringkas Dan Sedap Untuk Tetamu Datang Beraya




Tambahan menu dari SIL - Sambal telur hancur. Rezeki.

Walaupun menu simple macam ni, alhamdulillah semua suka. Habis licin. Tak caya, boleh tengok pinggan di bawah. 

MIL, SIL & Husband

BIL & family, SIL

licin!

Korang pun, kalau ada tetamu yang datang mengejut hidangkanlah menu yang simple. Jangan biarkan tetamu balik dengan perut kosong sebab tetamu datang bawa rezeki kepada kita. Bukan itu saja, ia juga untuk mengeratkan sillaturrahim sesama kita. 

So, sapa nak mai beraya kat rumah tu, roger saja. Jangan malu-malu...

You May Also Like

0 comments